Wbrew powszechnie krążącej opinii w śród kierowców, którzy uparcie są przekonani o wyższości benzyny nad gazem ziemnym i o jego negatywnych skutkach dla silnika – prawda jest nieco inna.
Jeżeli chodzi o negatywne strony gazu ziemnego, to biorą się one jedynie z powodu problemów związanych prawidłowym działaniem instalacji gazowej. Problemy te są zazwyczaj ignorowane przez kierowców i doprowadzają do uszkodzenia silnika.
Bardzo często usługodawcy montujący instalacje LPG w samochodach, nie potrafią prawidłowo dobrać typu instalacji do konkretnego modelu auta. Zazwyczaj na żądanie zbyt oszczędzających użytkowników, zakładają najbardziej budżetowe wersje instalacji do samochodów wymagających precyzyjnego doboru składu mieszanki gazu i powietrza. Nie zawsze tez montują instalacje ze zbyt dużym zaangażowaniem, w ogóle nie przejmując się jej regulacją.
Jaki ma to wpływ na silnik? A taki iż zbyt uboga mieszanka powoduje miejscowe przegrzewanie się głowicy silnika, wypalanie grzybków zaworów oraz tłoków. Jeżeli dołożymy do tego tankowanie LPG niskiej jakości i zaniedbaniu przeglądów instalacji, to możemy być pewni że uszkodzimy nasz samochód.
Sekwencyjny wtrysk gazu pozwala po pierwsze, precyzyjnie dozować ilość paliwa w zależności od potrzeb. Po drugie, ,mimo włączenia LPG, układ wtrysku benzyny pozostaje nieustannie w pełnej gotowości w razie wyczerpania gazu lub wykrycia problemów z jego działaniem. Zapewnia nam to bezpieczeństwo przed nagłym spadkiem mocy.
Zbiornik LPG umieszczony jest w samochodzie wraz z zaworem bezpieczeństwa we wnęce koła zapasowego lub w bagażniku, gdy takowej wnęki nie ma. Niestety samo koło zapasowe musi być przewożone w bagażniku luzem.
Jeżeli chodzi o korzyści finansowe jaki przyniesie nam instalacja LPG, to praktyce zaczyna przynosić odczuwalne oszczędności, po przekroczeniu 40 000 km przebiegu.