Silniki samochodowe w AutoSerce.pl

Czy LPG ma zły wpływ na nasz silnik?

Z pewnością gaz zamontowany w samochodzie pozwala zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy, ale tylko pod warunkiem że jeździmy samochodem dość dużo lub kupujemy samochód z zamontowaną instalacja LPG. W przypadku gdy, montujemy gaz w samochodzie, inwestycja taka może nam się zwrócić dopiero po 35 000 km. Stąd tak wielka popularność tego typu paliwa w Polsce.

Wbrew powszechnemu przekonaniu kierowców, wyższości benzyny nad LPG, gaz nie niszczy silnika. Wielu kierowców uważa, że gaz jest suchy i powoduje zacieranie się silnika. Nic bardziej mylnego. Za smarowanie silnika odpowiedzialny jest układ olejowy. Zdecydowanie bardziej szkodliwa dla naszego silnika jest benzyna, która w momencie, gdy się nie spali, rozcieńcza olej, powodując zwiększone tarcie tłoków po cylindrze.

W momencie, gdy nasz silnik nie działa poprawnie, a mamy zamontowaną do niego instalacje LPG, zaczynamy obwiniać o usterkę gaz. Zazwyczaj problem tkwi w wadliwej instalacji gazowej. Powodem tego może być zły dobór instalacji gazowej do typu naszego silnika przez mechaników. Zazwyczaj kierowcy chcą jak najbardziej zaoszczędzić, dlatego zakładają najtańsze wersje instalacji do aut, które wymagają precyzyjnego doboru mieszanki paliwowo-powietrznej. Instalacje montowane są często niechlujnie, nie są wyregulowane oraz są nieszczelne.

Dodajmy do tego jeszcze niską jakość gazu oraz brak regularnych przeglądów instalacji a kłopoty ze swoim silnikiem mamy pewne. Najczęściej uszkodzeniu ulegają głowice silnika, wypalane są tłoki i zawory. Co ciekawe w samochodach zasilanych autogazem występują również problemy z elementami, które nie mają bezpośredniego kontaktu z LPG.

Bolączką wielu samochodów zasilanych autogazem jest szybkie zużycie świec zapłonowych. Dlatego w niektórych modelach, przy zasilaniu LPG, zaleca się stosowanie specjalnych świec zapłonowych. Na rynku dostępne są również specjalne preparaty, które mogą być dodawane zarówno do LPG (poprzez specjalne adaptery wprost do zbiornika) jak i benzyny. Pomagają one chronić zawory przed wypalaniem.

Systematyczna i fachowa obsługa pozwala jednak poważnie ograniczyć procesy niszczące, dlatego nie warto na niej oszczędzać. Czasami lepiej jest też zainwestować w nieco droższą instalację, by uniknąć problemów w przyszłości. Taki wydatek z pewnością będzie mniejszy niż ewentualny remont silnika.

 

Exit mobile version